OM KLUBBEN

Facebook: SK Gjøvik-Lyn

Organisasjonsnummer: 937 203 284

Bankforbindelse: Toten Sparebank, Kontonr: 2050.09.24021

Medlem av: SK Gjøvik-Lyn er medlem av NIF gjennom Oppland idrettskrets, og medlem av Norges Fotballforbund, tilknyttet Indre Østland Fotballkrets.  Klubben er også medlem av Gjøvik idrettsråd.

Draktfarge:

• Hoveddrakt: Rød/sort
  • Reservedrakt: Hvit/hvit

EN KLUBB GJØVIK SKAL VÆRE STOLTE AV!

SK Gjøvik-Lyn er en klubb med en historikk mange kan misunne oss.

Gjøvik-Lyn ble stiftet 1.februar 1902 og er en av Norges eldste klubber. Gjøvik Sportsklubb ble stiftet 16.desember 1928. I 1993 ble klubben slått sammen og var det frem til 2014 hvor klubben ble slått sammen med Gjøvik FF og endret navn til FK Gjøvik-Lyn. Da ble fargene endret fra rødt og svart til helhvitt.

10.mars 2020 ble det på klubbens årsmøte enstemmig vedtatt at man skulle ta tilbake navnet SK Gjøvik-Lyn og samtidig endre fargene tilbake til rødt og svart og det samme som i 1993. Dette gjenspeiler historikken til begge klubbene. Logo ble også endret tilbake med fokus på historikk og at det er to klubber som har slått seg sammen. Sportsklubben Gjøvik-Lyn er stolte av historien til begge klubbene og dette vil være en viktig del av vår identitet fremover.

Klubben har i 2021 ca 730 medlemmer og ca 50 lag med rundt 500 spillere. A-lag herrer spiller i PostNord ligaen og er dermed blant landets 60 beste lag. A-lag damer er et samarbeidslag med Vind IL og spiller i 3.divisjon. Vår U23 lag spiller i 4. divisjon mens, vi har juniorlag i elite. Budsjett på kr ca. 10 millioner og hovedarena er Gjøvik Stadion.

Gjøvik Lyn har målsetninger om å etablere seg i norsk toppfotball. Vi ønsker å være et naturlig flaggskip for Gjøvik og samarbeide med de andre klubbene i kommunen og tilrettelegge for å lykkes i egen klubb gjennom økt kompetanse og ressurser i yngres og ungdomsavdeling. Vi ønsker at både jenter og gutter skal kunne lykkes med like forutsetninger.

SK Gjøvik-Lyn
Right Menu Icon